dinsdag 10 februari 2015

De hutkoffer VIII


Na de bonte Heidi and Finn cowl neck dress was de bloemetjesjurk aan de beurt. Mijn vriendin kreeg deze jurk ooit van haar ouders en de jurk verdiende een tweede leven. Omdat de dochter van vriendin blond en licht is, leek het me goed om de fletse bloemetjes te combineren met een wat sterkere kleur. Ik koos voor een dun donker spijkerstofje en bijpassende donkerblauwe biais.  


Het patroon is de Van Katoen stoere kleuterjurk. Dochter poseerde weer geduldig maar werd toch wat narrig van al die jurkjes die niet voor haar zijn. 



Ook hier moest ik weer passen en meten door de vele rondlopende banen in de oorspronkelijke jurk, maar uiteindelijk paste het allemaal. De jurk is gevoerd met een wit katoentje.

De jurkjes zijn inmiddels in Nederland aangekomen en goed bevonden. 




11 opmerkingen:

  1. Ik kan me voorstellen dat je dochter het niet leuk vindt dat ze deze niet mag houden. Het is een hele mooie. Ik blijf fan van dit patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een heel mooi jurkje geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien moet je er toch eens eentje voor dochterlief produceren ;)
    Ik ben fan, zo ongelooflijk fan, het jurkje is mooi! Plezant ook, dat sierstiksel dat zo mooi doorloopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie jurk, je zou voor minder wat slechtgezind worden hé :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kan me goed voorstellen dat dochterlief wat kriegel wordt; ik zou ook wel zo'n mooi jurkje willen hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En nu nog zo'n mooi jurkje voor haar? Prachtig gecombineerd!

    BeantwoordenVerwijderen